Przepraszam, żabo! – Wydawnictwo BAJKA

Od wielu lat jestem ogromną miłośniczką twórczości pani Małgorzaty Strzałkowskiej. Jej książki wnoszą dużo ciepła, radości i humoru do naszego domu, dlatego w naszej biblioteczce nie mogło zabraknąć najnowszej książki tej autorki. „Przepraszam, żabo!” to wartościowa, ciekawie opowiedziana historia o uprzejmości, którą zilustrował Piotr Nowacki.

koszyk

Uprzejmości uczymy dzieci od małego. Często powtarzamy jak ważne są słowa: proszę, dziękuję i przepraszam, ale czy wyjaśniamy dzieciom dlaczego? Dla nas – dorosłych to naturalne, że ich brak może ranić, natomiast małe dziecko wchodzące w relacje nie zawsze zdaje sobie z tego sprawę.

Z pomocą w oswajaniu podstawowych zasad savoir vivre’u pomoże Wam myszka z Kwietnej Doliny. W jej otoczeniu nie każdy jest dobrze wychowany, zdarzają się bowiem mniej życzliwi sąsiedzi.

W książce znajdziecie aż trzynaście sytuacji, w których bohaterowie różnie się zachowali – czasem uprzejmie i grzecznie, czasem wprost przeciwnie. Dziecko obserwując skutki danego zachowania samo może wysnuć wnioski czy jest ono stosowne, czy nie. Są to scenki z codziennego życia, takie z którymi możemy zetknąć się na co dzień: w sklepie, na ulicy, w kinie, na imieninach, czy podczas podróży autobusem.

Książka jest w całości kartonowa, z bezpiecznymi zaokrąglonymi rogami. Skierowana jest do maluszków i młodszych przedszkolaków, z którymi możemy podejmować rozmowy o dobrym zachowaniu i przede wszystkim objaśniać dlaczego jest one tak ważne. Wspaniałe, zabawne ilustracje Piotra Nowackiego idealnie odzwierciedlają zachowania bohaterów.

Bardzo polecamy!

„Dobrze być zawsze miłym dla innych i dobrze wiedzieć, jak się zachować, dlatego myszkę z Kwietnej Doliny naprawdę warto jest naśladować”.

Dodaj komentarz