Karty edukacyjne MONTESSORI – kwiaty – RÓŻOWA WIEŻA

„Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia do sześciu lat. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych.”

Takich słów użyła Maria Montessori, włoska lekarka, twórczyni systemu wychowania dzieci zwaną metodą Montessori. Metoda ta kładzie nacisk na swobodny rozwój dzieci. Przeciwstawia się systemowi szkolnemu, tłumiącemu aktywność dzieci, którego symbolem była dla jej twórczyni „szkolna ławka”. Montessori uważała, że głównym zadaniem pedagogiki jest wspieranie spontaniczności i twórczości dzieci, umożliwianie im wszechstronnego rozwoju fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego.

Aby wspierać rodziców wychowujących dzieci w tym właśnie duchu RÓŻOWA WIEŻA stworzyła genialną serię kart dla maluchów już od 2 roku życia. To nie mógł być przypadek – założycielki marki, dwie kobiety – przyjaciółki z licealnej ławki doskonale znają potrzeby rodzin, więc łącząc pasję, doświadczenie i talent zaproponowały coś, czego dotąd na polskim rynku bardzo brakowało.

Różowa Wieża od podstaw stworzyła karty edukacyjne zgodne z pedagogiką Montessori, które wspierają naturalny rozwój dzieci i odpowiadają na ich potrzeby. Karty wyróżnia prostota i estetyka wykonania. Są duże i sztywne, pokryte przyjemną w dotyku i nieodbijającą światła folią, a użyta czcionka jest bezszeryfowa, czyli pozbawiona zbędnych ozdobników. Zdjęcia i grafiki możliwie wiernie odzwierciedlają rzeczywistość, poszczególne obiekty zostały przedstawione na białym tle. Wszystko to ma ułatwiać dzieciom identyfikację realnych przedmiotów, eliminować rozproszenie uwagi oraz doskonalić sztukę skupienia.

Karty służą do rozszerzania słownictwa metodą Marii Montessori, pomagają w nauce nazewnictwa i identyfikacji, a jednocześnie pozwalają wykorzystać fazę intensywnego rozwoju mowy charakterystyczną dla dzieci w wieku przedszkolnym. Karty polecamy dla dzieci w wieku 2-6 lat. Młodszym dzieciom posłużą do rozwijania i utrwalania słownictwa, dla starszych będą wsparciem w nauce czytania.

Wcześniej prezentowaliśmy zwierzęta Afryki i ptaki miejskie, a dziś zapraszamy na recenzję przepięknego zestawu: KWIATY. Są jak prawdziwe! Spójrzcie tylko 🙂

 

 

Zestaw prezentuje dziewięć kwiatów: astry, chabry, krokusy, maki, narcyzy, niezapominajki, słoneczniki, stokrotki, tulipany. Ów komplet zawiera także kartę kontrolną umożliwiającą kategoryzację. Karty są trójdzielne, co oznacza że na zestaw składa się dziesięć kart ze zdjęciem bez podpisu, kolejnych dziesięć takich samym kart, ale już opatrzonych podpisami oraz dziesięć podpisów. Taka konfiguracja pozwala na różnorakie wykorzystanie kart.

W wersji PLUS zestaw zawiera dodatkowo 18 elementów umożliwiających m.in. tradycyjną grę w memory. Bardzo cieszymy się z tej nowości, gdyż w naszym domu gry pamięciowe królują od dawna. Mój niespełna pięcioletni synek potrafi ograć mnie w mig, pewnie dlatego ma tyle radości z zabawy!

 

 

W jaki sposób korzystamy z kart?

Wykorzystanie kart jest niezwykle proste i intuicyjne. Wystarczą trzy „kroki”:

1. Rodzic czy opiekun bez używania zbędnych słów prezentuje dziecku poszczególne terminy (np. „to są tulipany”, „to są słoneczniki”, „to są chabry”), jednocześnie wskazując określoną kartę. Na początek zabawy warto zacząć od dwóch, trzech nowych pojęć, tak aby nie przytłoczyć dziecka ilością informacji.

2. Następnie dziecko wykonuje różne polecenia (np. „pokazuje maki”, „zanosi krokusy do kuchni”, „staje na astrach”, „bierze niezapominajki do ręki”). W tej części poleca się wykorzystać tak uwielbiany przez dzieci ruch. Zaangażowanie całego ciała sprawia, że zadania są atrakcyjniejsze, łatwiej jest utrzymać zainteresowanie, a jednocześnie dziecko lepiej zapamiętuje poszczególne pojęcia. Polecenia powinny być dostosowane do wieku i umiejętności dziecka. Zbyt trudne zadania mogą zniechęcić dziecko do dalszej pracy.

3. W ostatnim etapie dziecko samodzielnie używa poznane pojęcia, odpowiadając na pytania rodzica (np. „co to jest?”, „co tu widzisz?”). Jeśli dziecko nie potrafi sobie przypomnieć, należy bez komentarza wrócić do etapu drugiego i w danej chwili zakończyć zabawę, aby nie zostawić dziecka z poczuciem porażki. Cała lekcja nie powinna być zbyt długa, nie trzeba też wykonywać wszystkich trzech etapów za każdym razem. Podstawą jest zawsze obserwacja i ocena gotowości danego dziecka, oraz przede wszystkim dobra zabawa!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karty „rosną” razem z dzieckiem i posłużą na długi czas. Najmłodsze dzieci będą poznawały nazwy kwiatów, a większe pociechy będą mogły oswajać się z literami i składać je w wyrazy, czyli zacząć naukę czytania. Dużo satysfakcji sprawi kilkulatkowi samodzielne odczytanie podpisów.

Wygodne, tekturowe pudełko zwiera po 20 kart o wymiarach 14×14 cm oraz 10 podpisów (2,5 x 14 cm). Jest to polski, bardzo solidnie i starannie wykonany produkt, który wspiera rozwój mowy, ćwiczy koncentrację, zapewnia dopasowywanie obiektów i ma stopniowanie trudności, a do tego jeszcze wspomaga naukę czytania. Wewnątrz opakowania znajdziecie trójstopniową lekcję wedle której należy się kartami „bawić”.

 

 

Bardzo serdecznie polecamy! Mądry i wartościowy prezent dla każdego malucha, a do tego nauka przez zabawę, która jest niezwykle istotna. Bardzo podoba nam się forma kart i to że po zabawie można je wygodnie zamknąć i przechowywać na półce, zajmują naprawdę niewiele miejsca. Warto zadbać o to, by dzieci od małego miały kontakt z pięknymi, stworzonymi przez pasjonatów przedmiotami, a karty od RÓŻOWEJ WIEŻY takie właśnie są.

 

koszyk

 

Zdjęcie użytkownika Różowa Wieża.

One thought on “Karty edukacyjne MONTESSORI – kwiaty – RÓŻOWA WIEŻA

  • 01/05/2018 at 16:34
    Permalink

    Podoba mi się idea tych kart- kwiatki niby każdy zna (ale najlepiej te z kwiaciarni:) a gdy dziecko pyta: ” mamo, co to za kwiatek?” to…. robi się trochę nieswojo. Myślę, że moim córeczkom przypadną do gustu.

    Reply

Skomentuj kochyra Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.